Øjenlæge uden ventetider – Øjenhospitalet Danmark
Øjenlæge uden ventetider – Øjenhospitalet Danmark
  • 71 70 00 00
  • VIS LEDIGE TIDER
  • CORONAVIRUS
  • Mød os online
    • LEDIGE TIDER ONLINE
    • ONLINE KONSULTATION
    • FOREDRAG
  • Behandling
    • GRÅ STÆR
    • EFTERSTÆR
    • AMD
    • BYGKORN
    • TØRRE ØJNE
    • ØJENLÅG
    • FLYDERE / FLOATERS
    • BRILLEFRI
    • BYGNINGSFEJL
    • GRØN STÆR / HØJT TRYK
    • GLASLEGEME
    • NETHINDELØSNING
    • OVERVEJER DU EN OPERATION?
  • TRYGHED
    • HVORFOR VÆLGE OS?
    • ANMELDELSER
    • TRYGHED
    • PATIENTVIDEOR
  • Om os
    • PERSONALE
    • ARTIKLER
    • HISTORIE
    • VÆRDIER
    • ØJENKLINIK
    • FACILITETER
    • CERTIFICERINGER
  • Praktisk Info
    • TRANSPORT
    • PRISER
    • BESTIL TID
    • SUNDHEDSFORSIKRING
    • PERSONLIGE OPLYSNINGER
    • BETINGELSER
    • PATIENTVEJLEDNING
    • FRIT SYGEHUSVALG INFO
    • Facebook
    • Youtube
    • Instagram
    • Linkedin

Patientvejledning

Øjenhospitalet Danmarks værdier. Patientvejledning.

PATIENTVEJLEDNING OG UTILSIGTEDE HÆNDELSER

God patientvejledning er vigtig, og kan sikre at alle patienter er oplyst om deres muligheder for behandling og operation. Ligeledes er det vigtigt, at patienten er oplyst om sine muligheder ved ønsket om at indgå i en dialog med Øjenhospitalet Danmark og/eller andre professionelle parter efter behandlingen er foretaget. På denne side kan du få indsigt i følgende emner:

  • Dialog med Øjenhospitalet Danmark
  • Patienterstatningen
  • Patientvejledningen
  • Utilsigtede hændelser

KOM I DIALOG MED ØJENHOSPITALET DANMARK

Hvis du i løbet af dit behandlingsforløb eller i din kontakt med Øjenhospitalet Danmark kommer i en situation, hvor du ønsker at klage, så opfordrer vi dig til at tale med vores personale først. Selvom Øjenhospitalet Danmark er banebrydende indenfor kvalitet og service, kan der alligevel være patienter som føler sig overset eller føler at behandlingen var utilstrækkelig. Denne patientvejledning informerer dig, hvordan du kan blive hørt af de rette parter på Øjenhospitalet Danmark.

Øjenhospitalet Danmarks hospitalschef er den daglige leder for hele personalet, og kan kontaktes ved at skrive til [email protected]. Svartiden er så hurtig som muligt – typisk indenfor 24 timer.

Ved at skrive en mail kan du fortælle om dit forløb og på hvilken måde, du har modtaget en utilfredsstillende behandling. Forhåbentlig kan du i samarbejde med personalet få løst problemet.

“PATIENTERSTATNINGEN”

Hvis du ønsker erstatning for en skade, som du har fået i forbindelse med en undersøgelse eller en behandling på Øjenhospitalet Danmark, skal du anmelde skaden til Patienterstatningen på www.patienterstatningen.dk. Alle opfordres til at benytte en online guide, navngivet: “Tjek din skade” før skaden anmeldes.

Du kan få erstatning skader efter undersøgelser og/eller behandlinger, samt erstatning for skader efter brug af medicin.

Kontaktoplysninger til Patienterstatningen:
Kalvebrygge 45
1560 København V
Tlf. 3312 4343
www.patienterstatningen.dk

“ENHED FOR PATIENTVEJLEDNINGEN”

Følgende vejledning kan bruges til at søge erstatning.
English version: Patient rights regarding complaints.

Den 1. januar 2011 fik Danmark et nyt patientklagesystem som, skal gøre det lettere for dig som patient at klage samt udvide dine muligheder for at klage. Fokus er på læring, da Sundhedsvæsenet ønsker en dialog med dig som patient om dine erfaringer.

Før du klager, kan det være en god ide at tage kontakt til en patientvejleder i Region Hovedstaden.

Patientvejlederne kan rådgive og vejlede dig om klagesystemerne samt sende dig relevante informationer/skemaer, og eventuelt være behjælpelig med udformning af klagen, samt sikre at din klage kommer det rette sted hen. Du kan henvende dig anonymt og patientvejlederne har tavshedspligt.

Patientvejledere i Region Hovedstaden
Ndr. Fasanvej 57
2000 Frederiksberg
Tlf.: 3866 6634
https://www.regionh.dk/Sundhed/Patientrettigheder/patientvejleder/

“DANSK DATABASE FOR PATIENTSIKKERHED”

I dette afsnit af vores Patientvejledning bliver det forklaret, hvordan du indrapporterer en “utilsigtet hændelse”.

Den præcise beskrivelse og uddybende forklaring af en “utilsigtet hændelse”, kan findes ved at søge på Den Danske Kvalitetsmodel, Sundhed.dk og/eller Styrelsen for Patientsikkerhed. Kort fortalt er en “utilsigtet hændelse” en hændelse eller en fejl, som forekommer ved patientens besøg på et hospital eller klinik. Det er altså en fejl eller en potentiel fejl, som ikke har noget at gøre med patientens egen sygdom eller sygedomsforløb, men har skadet patienten eller kunne potentielt have skadet patienten.

Oplever du en utilsigtet hændelse kan du indrapportere den til Dansk Patientsikkerhedsdatabase (DPSD). Herfter kan følgende brugervejledning anvendes:

  1. Lav en internetsøgning på: “https://stps.dk/da/borgere/rapporter-en-utilsigtet-haendelse/”
  2. Herefter klikker du på “Rapportér hændelse” eller på “Start din rapportering”
  3. Herefter klikker du på “Patienter og pårørende”

Når man er i skemaet for indrapportering skal følgende felter udfyldes:

  1. Udfyld felterne så godt som muligt og skriv en dækkende overskrift f.eks. “infektion” eller “medicinfejl”.
  2. Klik på “søg hændelsessted” og i feltet “privat” klikkes “Næste” og der søges efter stednavn f.eks. “Øjenhospitalet Danmark”.
  3. Angiv navn og cpr-nummer – det sikrer, at opfølgningen er præcis.
  4. Angiv dit navn og mail-adresse. Det muliggør, at du kan blive bedt om f.eks. supplerende oplysninger.

Du er altid velkommen til at kontakte vores personale på telefonnummer: 71 70 00 00.

  • Facebook
  • Youtube
  • Instagram
  • Linkedin

©2020 Øjenhospitalet Danmark · Jægersborg Allé 14 · 2920 Charlottenlund · Telefon: (+45) 71 70 00 00 · CVR 16966088 · Læs om vores håndtering af "Personlige oplysninger".

The content on this page belongs to Øjenhospitalet Danmark / Eye Hospital Denmark. Any copyright infringement will be reported. All rights reserved. Protected by Copyscape Plagiarism Checker.